| NO. | PROJENİN ADI | PROJENİN AMACI | |
| 1 | AHENK | Öğrencilerimizin edebiyatımızı merkeze alan oradan diğer sanat dallarıyla harmanlanan bir sanat projesi ile kendilerini göstermelerini sağlamak, bunu yaparken de dil,kültür ve sanatımızın değerleri üzerine çalışmalarını sağlamak. | |
| 2 | ATEŞ YAZMASI DERGİ | Bu proje, öğrencilerin İstanbul’un farklı mevsimlerdeki görsel ve duygusal zenginliklerini keşfetmelerini, gözlem yeteneklerini geliştirmelerini ve sanatsal ifade becerilerini ortaya koymalarını amaçlamaktadır. Öğrenciler, çektikleri fotoğraflar aracılığıyla şehrin değişen doğasını gözlemleyecek; fotoğrafların yanında yer alan yazılarıyla da kendi duygu ve düşüncelerini özgürce ifade edeceklerdir. Proje ile öğrencilerin yaratıcılık, estetik bakış açısı, yazılı ve görsel ifade becerileri gelişecek; sorumluluk alma, ekip çalışması yapma ve üretimlerini paylaşma deneyimi kazanacaklardır. Ayrıca, projenin sonunda ortaya çıkacak kitapçık/sunum aracılığıyla okul kültürüne kalıcı bir sanatsal-edebi ürün kazandırılması hedeflenmektedir. | |
| 3 | Qui est-ce ? | Projenin amacı öğrencilerin Fransızca'yı yazılı sözlü işitsel ve görsel unsurlar kullanarak öğrenme ve pekiştirmelerini sağlamakla beraber genel kültür düzeylerini yükseltmek. | |
| 4 | BBAL MUN'26 | 1)İngilizce konuşma becerilerini geliştirme. 2)Problem çözme becerilerini geliştirme. 3)21.yy becerilerini geliştirmelerine katkı sunma. 4)Dünya sorunlarının farkına varma/dünya sorunlarına ilgi duyma. 5)Dünya milletleriyle empati kurma becerilerini geliştirme. | |
| 5 | Bir Dünya Bir Barış Barış’a Bir Mektup – Gençlerden Dünyaya | • Barış kavramının öğrenciler tarafından tarihsel, kültürel ve bireysel düzlemde araştırılması. • Savaş zamanı mektuplarının incelenerek empati ve tarih bilinci kazandırılması. • Gençlerin barış temalı metin ve resimlerle kendilerini ifade etmelerine imkân sunulması. • Disiplinlerarası bir yaklaşımla yaratıcı ve katılımcı bir öğrenme süreci yürütülmesi. • Öğrencilerin eserlerinin görünür kılınması ve ödüllendirilmesi. • Dijital okuryazarlık ve sosyal sorumluluk bilincinin artırılması. | |
| 6 | SOSYAL BİLİMLER ÇALIŞTAYI 3 | Projenin amacı; öğrencilerin farklı fikirlere saygı ve hoşgörü kültürünü geliştirmesi, modern tartışma ve müzakere yöntemlerini uygulamalı öğrenmesi, etkili iletişim becerileri kazanması, ekip çalışmasının önemini deneyimleyerek iş birliği kapasitesini artırması, özgüvenli, açık fikirli ve toplumsal sorumluluk sahibi bireyler haline gelmesidir. Çalıştay kapsamında en az dokuz komitenin oturum yürütmesi, her komiteden bir rapor hazırlanarak birleşik Sonuç Bildirgesi’nin yayımlanması, en az 100 öğrencinin katılım sağlaması ve katılımcı memnuniyetinin %85’in üzerinde olması hedeflenmektedir. | |
| 7 | FELSEFE – TARİH DERGİSİ | Bu proje, öğrencilerin sosyal bilimler alanında kendilerini ifade etmelerini, düşüncelerini özgürce paylaşmalarını ve akademik gelişimlerine katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Proje ile öğrencilerin yaratıcılık, eleştirel düşünme ve takım çalışması becerileri gelişecek; sorumluluk alma, demokratik katılım ve üretimlerini yazılı-görsel ürünler aracılığıyla görünür kılma deneyimi kazanacaklardır. Ayrıca, okul kültürüne her yıl yayımlanacak kalıcı bir felsefe-tarih dergisi kazandırılması hedeflenmektedir. | |
| 8 | Bilim ve Teknik Dergisi | Öğrencileri bilimsel gelişmeler hakkında bilgilendirmek, bilimsel gelişmelere merak uyandırmak. Öğrencilerin bilimsel gelişmelere daha çok ilgili olmasını hedeflemektedir. | |
| 9 | KÖKLERDEN DALGAYA DOĞA İÇİN EL ELE | • Öğrencilerde doğa sevgisini ve çevreye duyarlılığı geliştirmek • Sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk bilincini güçlendirmek • Ağaçlandırma süreci ve deniz ekosistemleri hakkında bilgi kazandırmak • Görsel sanatlar yoluyla öğrencilerin kendilerini ifade etmelerini sağlamak • Kolektif üretimle grup çalışması becerilerini artırmak • Kurumlarla işbirliği içinde somut çıktılar üretmek | |
| 10 | TÜBİTAK Ulusal Bilim Olimpiyatlarına Hazırlık | Olimpiyata hazırlık çalışmaları yapan öğrencilerin hazırlık sürecinde ihtiyaç duyduğu dökümanlara ve bilgi birikimine ulaşmaları hedeflenmektedir. Öğrencilerin süreç sonunda girecekleri 1. ve 2. aşama sınavlarda başarıya ulaşmaları ve TÜBİTAK tarafından sağlanan sınavda ek katsayı, burs gibi imkanlardan faydalanabilmeleri amaçlarımız arasındadır. | |
| 11 | TOPRAKTAN YEŞİLE YEŞİL DÖNÜŞÜM | Okul bahçesinde kalıcı ve işlevsel bir fidanlık alanı oluşturmak. • Öğrencilere tohum, çelik ve fidan üretim tekniklerini uygulamalı öğretmek. • Öğrencilerin toprak analizi, pH ölçümü, sıcaklık ve nem ölçümü yapabilme becerilerini geliştirmek. • Çevre bilinci, doğa sevgisi ve sorumluluk duygusunu pekiştirmek. • Yerel bitki türlerini tanıtmak ve korumak. | |
| 12 | CBS ve Yapay Zeka Destekli İzleme ile İstanbulensis Çiçeği ve Endemik Bitkilerin Biyoçeşitliliğinin Korunması(TÜBİTAK 2204 PROJESİ) | Bu projenin temel amacı, İstanbul ve çevresinde endemik olarak yetişen İstanbulensis çiçeğinin popülasyonunu CBS (Coğrafi Bilgi Sistemi) ve yapay zekâ tabanlı analizler ile izlemek, mevcut ve potansiyel riskleri ortaya koymak ve biyoçeşitliliğin korunmasına yönelik bilimsel temelli çözümler geliştirmektir. Amaç sadece İstanbulensis özelinde değil, Türkiye’deki diğer endemik bitkilerin korunmasına yönelik yenilikçi bir model geliştirmek ve bu modeli sürdürülebilir hale getirmektir. | |
| 13 | Lavanta Kokulu Bahçem-(toprak analizi, sulama tasarımı ve ürün üretimi) | Okul bahçesinde kalıcı bir lavanta alanı oluşturmak. Toprak PH’ı, nemi ve sıcaklığını öğrencilerin kendilerinin ölçmesini sağlamak. Öğrencilerin kendi tasarladığı su tasarruflu sulama sistemi kurmak. Lavanta hasadından elde edilen çiçeklerle doğal ürünler yapmak (keseler, kurutulmuş demetler, kitap ayracı ,sabun vb.). Disiplinler arası bir öğrenme ortamı oluşturmak. | |
| 14 | Türkiye’nin Gelecekteki Nüfus Projeksiyonları ve Demografik Sorunları: 2050 ve 2100 Öngörüleri(TÜBİTAK 2204 PROJESİ) | • Türkiye’nin nüfus yapısındaki gelecekteki değişimleri bilimsel verilerle ortaya koymak. • Nüfus sorunlarının sosyal, ekonomik ve çevresel etkilerini analiz etmek. | |
| 15 | Turizm, Nüfus ve Kültürel Değişim Bağlamında Prens Adaları’nın Beşeri Coğrafyası(TÜBİTAK 2204 PROJESİ) | Bu projenin temel amacı, Prens Adaları’nda turizm faaliyetleri ile birlikte nüfus yapısı ve kültürel dokuda meydana gelen değişimleri sistematik olarak analiz etmektir. | |
| 16 | A Window to Europe Through a Screen: Our Shared Story in the World of eTwinning | Bu projenin temel amacı, farklı ülkelerden öğrencilerin dijital bir ortamda bir araya gelmelerini, kültürlerarası etkileşim kurmalarını ve dijital araçları kullanarak ortak ürünler üretmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin iletişim, iş birliği, yaratıcılık ve dijital okuryazarlık becerilerinin gelişimine katkıda bulunmak hedeflenmektedir. Aynı zamanda, pedagojik iş birliği yoluyla öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak ve proje çıktısı olarak kalıcı bir dijital çalışma sunmak hedeflenmektedir. | |
| 17 | BBAL FELSEFE DERGİSİ “ANTİTEZ” II | Bu proje, öğrencilerin sosyal bilimler alanında kendilerini ifade etmelerini, düşüncelerini özgürce paylaşmalarını ve akademik gelişimlerine katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Proje ile öğrencilerin yaratıcılık, eleştirel düşünme ve takım çalışması becerileri gelişecek; sorumluluk alma, demokratik katılım ve üretimlerini yazılı-görsel ürünler aracılığıyla görünür kılma deneyimi kazanacaklardır. Ayrıca, okul kültürüne her yıl yayımlanacak kalıcı bir felsefe dergisi kazandırılması hedeflenmektedir. | |
| 18 | 3. ÜLKÜ BORA EDEBİYAT YARIŞMASI | Okulumuzun kurucusu Ülkü Bora’ya vefa göstermek, İstanbul genelinde okulumuzun tanıtımını sağlamak, farklı liselerdeki gençleri ortak bir amaç çerçevesinde birleştirerek okulumuzu bir edebiyat buluşma noktası hâline getirmek, liseli gençleri edebiyata teşvik etmek ve yazma kültürüne katkı sağlamak. | |
| 19 | BBAL'NİN SESİ | ||
| 20 | BİR ZAMANLAR BİZİMKİLER AİLE HİKAYELERİ | ||
| 21 | BORA STEM 26 | ||
| 22 | DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ | ||
| 23 | FELAKET HABERLERİ KAYDIRMA DAVRANIŞININ UMUTSUZLUK VE ÖZNEL İYİ OLUŞ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ TÜBİTAK 2204 | ||
| 24 | İL GENELİ MÜNAZARA | ||
| 25 | MAVİ GÖK NEREDE | ||
| 26 | OKUL DERGİSİ ÇIKARMA | Okul dergisini sürekli hâle getirmek, öğrencilerin kendilerini ifade etmesine olanak sağlamak, birlikte çalışma kültürünü güçlendirmek, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek, geleceğe kalacak yazılı/matbu bir ürün ortaya koymak, edinilen birikimi öğrenciler arasında kuşaktan kuşağa aktarmak. | |
| 27 | ÖMERLİ BARAJI ÖRNEĞİNDE İSTANBUL'UN SU SORUNLARI VE YAĞMUR SUYU TOPLAMA DEPOLAMA SİSTEMİ PROTOTİPİ TÜBİTAK 2204 PROJESİ | •İstanbul’un su sorunlarını Ömerli Barajı özelinde analiz etmek. •Yağmur suyunun alternatif bir kaynak olarak kullanılabilirliğini göstermek. •Öğrenciler tarafından hazırlanacak prototip ile yağmur suyu toplama ve depolama sistemini modellemek. •Toplumda su tasarrufu bilinci oluşturmak. | |
| 28 | SINIFLAR ARASI MÜNAZARA TURNUVASI | ||
| 29 | ZİRVE | ||
| 30 | BBAL GELENEKSEL SANATLAR SENE SONU ÖĞRETMENLER SERGİSİ ‘EVRENSEL SANATA TÜRK DOKUNUŞU’ | Dünya sanat tarihine yön veren ünlü yabancı ressamların eserlerini Türk kültürüne özgü motif, desen ve renk anlayışıyla yeniden yorumlayarak kültürel sentez oluşturmak. | |
| 31 | AYETLERİN ÇAĞRISI | Öğrencilerin Kur’an-ı Kerim’deki evrensel mesajları farklı sanat disiplinlerinde (resim ,hat ,minyatür, dijital kolaj, ışık enstalasyonu vb.)yorumlayarak manevi-estetik bir farkındalık oluşturmak. | 
					Adres: 
					Soğanlık Yeni Mah. Behçet Kemal Çağlar Sk. No 8  Kartal / İstanbul
					Telefon
					0(216) 377 62 00