|
BELGE ADI |
ÖZET |
|
|||
1 |
Sınıflar Arası Münazara Yarışması
|
Bu proje Hazırlık, 9 ve 10. sınıflarımıza yönelik düşünülmüştür. Sınıflarda yarışma takımları oluşturulacak, takımlar kura yoluyla eşleşecek ve yarışma eleme yöntemiyle yapılacaktır.
|
|
|||
2 |
Okul Dergisi Çıkarma |
2021-2022 eğitim öğretim döneminde ilk sayısı çıkarılan Yekpare dergisinin yeni sayısı çıkarılacak. |
|
|||
3 |
Almanca/Fransızca Şiir Okuma Şarkı Söyleme |
Seçilecek olan şarkı ve şiirlerin öğrenciler tarafından seslendirilmesi. |
|
|||
4 |
Antiseptik Sabun Hazırlama |
Antiseptik özelliği olan maddeler tayin edilerek sabun üretiminde kullanılır. Öğrenciler sabun hazırlayarak laboratuvar malzemelerini ve çalışma yöntemlerini öğrenirler.
|
|
|||
5 |
BBAL Film Fest'23 |
Haziran ayı içerisinde okulumuzun bahçesinde dev sinema ekranı kurularak minderlerde film izleyip sinema eserlerini tanımış olacağız. |
|
|||
6 |
Nuh'un Gemisi |
Görsel Sanatlar Atölyesinde bulunan daha önce okul etkinliklerinde dekor maçlı kullanılmış tuvali revize ederek üzerine yeniden Nuh'un Gemisi görselini hazırlamaktır.
|
|
|||
7 |
Burak Bora AL Kanve Kök Hücre Bağışı |
Projemiz günümüzde halen yaşamakta olduğumuz sağlık sıkıntılarından kan ve kök hücre eksikliğinin neden yaşandığı konusunda öğrencilerimizi bilinçlendirmeyi ve bu konuda gerekli hassasiyeti kazanmalarını ayrıca proje boyunca öğrencilerin yaşadığı güzel deneyim ve kazanımları tüm hayatı boyunca uygulamasını sağlamayı hedeflemektedir. 8 yıldır geleneksel olarak uygulanan projede ayrıca okul içi öğrenci arkadaşları ve çevresiyle iletişimini arttırmak, girişimcilik yeteneğini oluşturmak ve geliştirmek, empati duygusunu ortaya çıkarmak, yardımlaşmanın, sosyal projelerde yer almanın güzel taraflarını yaşatmak, okuluna aidiyet ve sahiplenme ve paylaşımları yapmak, takım ruhu ile çalışabilmeyi sağlarken bu yaş grubunda sıkça görülen bencillikler ve içe dönüşlerden kurtulmasını sağlamak için ortak bir plan çerçevesinde bir gün belirlenerek Kızılay ile işbirliği içerisinde kan ve kök hücre bağışı gerçekleştirilir.
|
|
|||
8 |
Burak Bora Anadolu Lisesi Bisiklet Turu BBAL-TUR |
Kartal bölgesinde bulunan lise öğrencilerinin Burak Bora AnadoluLisesi'nin organize edeceği bisiklet turuna katılması |
|
|||
9 |
Bokaşi Kompostu Alt Suyunun Bitki Gelişimi Üzerindeki Etkisi |
Evsel atıklar kullanılarak hazırlanan bokaşi kompostundan elde edilen çözelti farklı oranlarda seyreltilerek seçilen kontrol grubu bitkilerine uygulanarak elde edilen veriler değerlendirilir.
|
|
|||
10 |
Debate (ingilizce Münazara) |
Kura sonucu belirlenen konunun haklılığı bir ekip tarafından diğer ekibe kabul ettirilmeye çalışılır.Jüri üyeleri belrilemiş kriterler üzerinden öğrencilere puan verir. |
|
|
||
11 |
Sınıflar Arası Edebiyat Bilgi Yarışması
|
Bu proje 9. Ve 10. sınıflarımıza yönelik olarak edebiyat dersinin 1. Dönem konu başlıkları ve kazanımları esas alınarak yapılacaktır. Her sınıf kendi arasında bir elemeye tabi tutulacak ve finalistler belirlenecektir. Kazanan sınıflarımıza şartlara binaen çeşitli ödüller takdim edilecektir.
|
||||
12 |
Edebiyat Atölyesi |
Okul idaresi tarafından belirli gün ve saatlerde, belirlenen atölyede serbest ve planlı toplanmalar gerçekleştirerek okuma yazma faaliyetleri düzenlenecek. İlerleyen dönemde öğrenilenlerden yola çıkarak edebi bir türe dönük yaratıcı yazarlık denemeleri yapılacak. Yazma konusunda istekli olmayan öğrenciler afiş tasarlama veya canlandırma faaliyetlerine dâhil edilecektir.
|
||||
13 |
Erasmus Plus Ka122 sch 21. Century Skills and Robotics |
Yurt dışında bir kurumda okuldan seçilen öğretmenlerden oluşan bir grup eğitim alacak ve bunu diğer öğretmenleri de kapsayarak okulda uygulayacak. Öğrencilerden oluşan bir ekip Robotik alanında çalışmalar yapmak için yurt dışına bir okula job shadowing etkinliği için hareketlilik.
|
||||
14 |
Balbal Taşları |
Armağan Gürel, Ela Barutçu öğrencileriyle birlikte Sümbül Efendi Tekkesini ziyaret edip Yusuf Öztürk hoca eşliğinde taşlarla ilgili bilgilerin toplanıp projenin başlanması amaçlanmaktadır.
|
||||
15 | Ökowelt –Nachhältigkeit in der Natur | Aşırı kirliliğe ve tüketime maruz kalarak bozulan doğal denge, giderek kendisini yenileyebilme gücünü yitirmekte, doğal kaynaklar güngeçtikçe tükenmekte ve ekolojik denge bozulmaktadır. Gelinen bunoktada ekolojik dengenin korunmasına yönelik günlük çözümlerindeğil sürdürülebilir adımların atılması oldukça önemlidir. Bu sebepleçalışma boyunca doğa dostu materyal tasarımı, okulumuzunbahçesinde ekili alana öğrencilerin katkısını sağlama vb bir takım çalışmalar yürütülecektir. |
||||
16 | Fransızca Yaratıcı Yazarlık Atölyesi | Yaratıcı yazma etkinliklerinin uygulanması. | ||||
17 | Film Arası |
Bu proje kapsamında öğrencilerimize her ay onların psikolojik ve pedagojik olarak gelişimlerini destekleyecek bir film gösterimi yapılacaktır. Gösterimler okulun konferans salonunda yapılacaktır. |
||||
18 | İşbirliği Yoluyla Hayatın Kimyasını Öğreniyorum |
10. sınıf kimya ders kitabındaki etkinlik deneylerinin ve müfredata uygun bazı deneylerin öğrenci deney gruplarına dağıtımının sağlanarak, öğretmen rehberliğinde deneylerin yapılması sırasında ve ön araştırma safhasında akran öğretiminin, işbirlikçi öğrenmenin ve yaparak yaşayarak öğrenmenin öğrencilerdeki sosyal duygusal öğrenmeye olan etkilerinin gözlenmesi, olumlu okul iklimi geliştirmedeki rolünün değerlendirilmesi |
||||
19 | Bbal Gençbizz Lise Girişimcilik Programı |
GençBizz Lise Girişimcilik Programı; 14-18 yaş gurubu lise öğrencilerinin rehber öğretmenleri ve iş dünyası gönüllü mentorlari eşliğinde bir eğitim döneminde girişimcilik becerilerini yaşayarak öğrendiği bir ekonomik eğitim programıdır.
|
||||
20 | Karaoke |
Hazırlık sınıflarından seçilen öğrencilerle sınıf takımları oluşturulur ve her sınıftan gönüllü olarak katılan öğrencilerin sahne performansı ile hem eğlenilir hem de sınıflar arası kaynaşma olur
|
||||
21 | Şiir Dinletisi |
Bu proje Hazırlık, 9. ve 10.sınıf öğrencilerimize yönelik düşünülmüştür. Farklı temalı şiirler ve değişik şiir anlayışlarına sahip şairlerin şiirleri, şiir okumaya hevesli öğrencilere okutulacaktır. Etkinliğe katılan öğrencilerimiz ödüllendirilecektir.
|
||||
22 | Spelling Bee |
Hazırlık sınıflarından seçilen öğrencilerle sınıf takımları oluşturulur ve yine öğrencilerden oluşan beyin takımı tarafından hazırlanan kelimeleri belirli sürelerde doğru heceleyebilen takım birinci olur.
|
||||
23 | Tabiatla Buluşma |
İstekli olan öğrencilerle ATATÜRK ARBORETUM'una düzenlenecek gezi ile canlılardaki çeşitliliğinin gözlemlenmesi sağlanır.
|
||||
24 | La Webradio |
Öğrencilerin, Fransızca dilini aktif bir şekilde kullanmalarını, konuşma, dinleme, yazma, okuma becerilerini gerçekleştirebilmelerini sağlamak amacıyla, oluşturulan grupların çeşitli konu ve içeriklerderadyo programları üretmeleri
|
||||
25 | Mun'23 (Model Unıted Natıons) |
Öğrenciler, temsil ettikleri ülkenin çıkarları doğrultusunda global sorunlara farklı çözüm önerileri getirerek her bireyin yaşam haklarına saygılı olduklarını gösterirler.
|
||||
26 | Tarım Yapmayı Öğreniyoruz |
Kışlık ve yazlık sebzelerin mümkün olduğunca fidelerinin kendimiz tarafından yetiştirilmeye çalışılacaktır. Ayrıca yerel tohum bulunamadığı durumlarda ziraat tohumları kullanılacaktır.
|
||||
28 | We do care/ Je Kiffe |
Öğrenciler çift dilli İngilizce ve Fransızca kullanarak her iki dili kullanarak senaryo oluşturacak ve daha sonrasında seçilen en iyi senaryoları 5 dakikalık kısa filme dönüştürecek. Yıl sonunda tüm filmler arasında yarışma organize edilip en iyi kısa film yapılacak uluslarası online ödül seremonisinde duyurusu yapılacaktır.
|
||||
29 | Veli Kitap Okuma Yarışması |
2022-2023 eğitim öğretim yılında okul velilerine yönelik kitap okuma yarışması düzenlenecek.
|
||||
30 | Whisper Challange |
Öğrencilerin eğlenmesi ve öğrendikleri kelimeleri sınıflar arası yarışmada kullanmaları beklenmektedir. Bir öğrenci kulağında kulaklık olacak ve diğer öğrencinin söylediği kelimeyi anlamaya çalışacak.
|
||||
31 | Quiz Show |
Hazırlık sınıflarından seçilen öğrencilerle sınıf takımları oluşturulur ve yine öğrencilerden oluşan beyin takımı tarafından hazırlanan sorular yarışma ortamında takımlara sorulur ve en çok doğru cevabı veren takım yarışmayı kazanır.
|
||||
32 | İngilizce Scrabble |
Turnuvalarda galip gelen öğrencilerden 4 asil ve 2 yedek olmak üzere 6 öğrenci seçilerek okulumuz İngilizce Scrabble ekibi oluşturulur. Yıl boyunca çalışmaları pekiştirilerek okulumuzdaki ve diğer okullardaki turnuvalara hazırlanır.
|
Adres:
Soğanlık Yeni Mah. Behçet Kemal Çağlar Sk. No 8 Kartal / İstanbul
Telefon
0(216) 377 62 00